Sunday, March 28, 2010

PSM beralih fokus kembalikan maruah takraw

BERITA HARIAN
2010/03/28

SEAKAN berada di pulau terasing, skuad sepak takraw negara cuba mengetepikan gelora yang melanda Persatuan Sepak Takraw Malaysia (PSM) apabila mereka fokus terhadap latihan termasuk bersiap menghadapi dua kejohanan menguji tahap persediaan mereka pada bulan depan.

Selepas dikecam hebat akibat tindakan PSM mengutamakan kroni dalam pentadbiran dan pemilihan atlit menyaksikan sukan berkenaan menghadapi episod paling buruk dalam sejarah apabila tewas kepada Laos di Sukan Sea Disember lalu, himpunan pemain baru itu bertekad mengembalikan maruah negara.

Pengerusi Jawatankuasa Persediaan Atlit ke Sukan Asia, Mohd Asri Abdul Jalil, berkata himpunan atlit terbaik negara yang dipilih selepas kejohanan terbuka sebelum ini, sudah bersiap untuk diuji di luar negara bermula dengan Kejohanan Hoeng Seong di Korea Selatan dan Piala Datuk Bandar Hatyai. “Sebelum berangkat ke kejohanan itu, atlit ini akan menjalani latihan khas di kampus Universiti Utara Malaysia (UUM) bermula 28 Mac hingga 8 April. Selepas itu mereka akan mengambil bahagian di Korea antara 14 dan 21 April diikuti di Thailand 23 hingga 24 April,” katanya.

Mohd Asri berkata, mereka akan menghantar satu regu terbaik ke Korea manakala tiga regu akan dihantar ke Haatyai.

“Ini menjadi kejohanan pertama buat skuad baru yang kita bentuk membabitkan 23 pemain,” katanya.

No comments:

Related Posts with Thumbnails

My Playlist