Tuesday, December 15, 2009

Sukan Sea.Vientiane,Laos.(9-18 Dis 09) Thailand masih sukar digugat


HARI KETIGA PERLAWANAN SUKAN SEA,LAOS (12 DIS 09)

VIENTIANE, Laos - Skuad sepak takraw negara memang tidak mampu menyaingi kehebatan Thailand.

Semalam, ia sekali lagi terbukti apabila mereka tewas pada perlawanan akhir acara berpasukan.

Kegagalan itu juga menghampakan hasrat mereka untuk menamatkan penantian selama 18 tahun bagi meraih emas dalam acara berpasukan lelaki pada temasya Sukan SEA.

Skuad negara tewas 0-2 kepada musuh tradisi mereka itu pada perlawanan akhir di Pusat Pameran Perdagangan dan Kovensyen Antarabangsa (ITECC) semalam.

"Sekalipun kita gagal meraih emas tetapi sasaran kita untuk mara ke final acara berpasukan lelaki sudah tercapai. Saya bangga melihatkan prestasi pemain saya walaupun ini merupakan kali pertama mereka beraksi pada Sukan SEA.

"Hanya pengalaman yang memisahkan antara pemain-pemain saya dengan Thailand. Sebenarnya, kami kalah dari segi pengalaman. Pemain saya masih 'baru' dalam Sukan SEA sedangkan Thailand membariskan pemain yang cukup berpengalaman," kata jurulatih skuad sepak takraw negara, Haris Abdul Rahman ketika ditemui semalam.

Pada saingan semalam, regu pertama negara yang dibarisi, Muhd. Syazwan Husin (tekong), Mohd. Hamikhairi Muhd. Roslan (apit kanan) dan Mohd. Syafiq Rahman (apit kiri) tewas 14-21, 17-21 kepada gandingan Suebsak Phonsueb, Pornchai Kaokaen dan Suriyan Peachan.

Thailand mengesahkan emas menjadi milik mereka apabila gandingan Kriangkai Kaenmean, Anunat Chaichana dan Patarapong Yupadee menang 21-15, 21-17 ke atas regu kedua negara, Ahmad Sufi Mohd. Hashim (tekong), Norshahruddin Mad Ghani (apit kanan), Farhan Adam (apit kiri). Pada pertengahan set pertama, Ahmad Sufi dikeluarkan dan tempatnya digantikan oleh Noor Azman Abdul Hamid.

"Kegagalan dalam acara berpasukan tidak akan mematahkan semangat pemain."


No comments:

Related Posts with Thumbnails

My Playlist