Tuesday, December 15, 2009

Sukan Sea.Vientiane,Laos.(9-18 Dis 09) Malaysia kempunan lagi


HARI KETIGA PERLAWANAN SUKAN SEA LAOS (12 DIS 09)

MALAYSIA gagal menumbangkan Thailand sebagai kuasa Asia Tenggara apabila tunduk 2-0 dalam perlawanan akhir, bagi membolehkan Negara Gajah Putih itu meneruskan dominasinya acara berpasukan lelaki sejak 1993 di Singapura, semalam.

Anak buah Haris Abdul Rahman kelihatan tidak bermaya menghadapi kepintaran dan kelicikan kelibat anak didik jurulatih Thailand, Kamol Tankimhong untuk menyerah dalam tempoh 90 minit.

"Kami banyak membuat kesilapan mudah dan gagal mematikan bola ketika mempunyai peluang," kata apit kanan regu pertama negara, Mohd Hamidkhairi Muhd Ruslan.

"Bukannya kerana kami takut dengan Thailand tetapi entah kenapa hari ini semuanya serba tak kena dengan servis kurang tajam dan rejaman juga lemah. Kesilapan itu menyebabkan Thailand mudah mengatasi kita."

Tekong regu kedua negara, Noor Azman Abdul Hamid yang menggantikan Ahmad Sufi Mohd Hashim di set kedua turut melahirkan sentimen sama.

"Kami banyak melakukan kesilapan dan tidak menyempurnakan peluang," katanya. "Semua pukulan kita lemah dan mudah diangkat ataupun ditampan regu Thailand."

Haris menurunkan regu pertama dibarisi Mohd Syazwan Husin (tekong), Hamidkhairi dan Mohd Syafiq Ab Rahman (apit kiri), untuk bertemu trio utama Thailand dengan tekong terkemuka Suebsak Phunsueb, Pornchai Koakaen (apit kanan) dan Suriyan Peachan, yang menyaksikan barisan negara tewas 14-21, 17-21.

Dengan paluan gendang, serunai dan tiupan hon oleh penyokong Thailand menggamatkan suasana gelanggang, regu kedua negara Ahmad Sufi (Noor Azman), Norshahruddin Mad Ghani (apit kanan) dan Farhan Adam (apit kiri), turut gagal menghalang kemenangan Thailand.

Trio negara tunduk 15-21, 17-21 kepada regu Thailand, Kriangkrai Kaenmean, Anunat Chaichana (apit kanan) dan Pattarapong Yupadee (apit kiri).

"Pemain negara kurang pengalaman dan majoriti pemain beraksi pertama kali dalam Sukan Sea," kata Haris. "Itu yang menjadi perbezaan antara kita dengan Thailand."

No comments:

Related Posts with Thumbnails

My Playlist