Tuesday, December 15, 2009

Sukan Sea.Vientiane,Laos.(9-18 Dis 09) Sekadar melibas gangsa


HARI KELIMA PERLAWANAN SUKAN SEA,LOAS (14 DIS 09)

EMAS dicari, hanya gangsa dapat diraih regu sepaktakraw lelaki negara, jauh dari catatan terbaik muncul juara pada temasya Manila selepas berakhir acara antara regu di Pusat Konvensyen Lao Itecc, semalam.

Selepas tewas kepada Thailand dan Laos kelmarin, skuad negara bangkit menewaskan Vietnam 21-10, 21-10 serta menang 21-19 dan 21-15 ke atas Filipina.

Namun, regu negara yang terpaksa mengharapkan Filipina menewaskan Laos, untuk mengintai peluang menduduki dua kedudukan teratas pertandingan liga sepusingan itu, kempunan selepas tuan rumah menang 21-12, 21-18. Sebaliknya, Laos kini akan berdepan Thailand di final.

“Saya tidak menyalahkan pemain atas kegagalan ini. Saya faham keadaan mereka yang kepenatan selepas terpaksa mengharungi jadual yang boleh dikatakan terlalu padat.

"Pada 12 Disember, mereka menentang Thailand sebanyak dua kali iaitu di peringkat kumpulan yang dilangsungkan sebelah pagi manakala perlawanan akhir menentang lawan yang sama di sebelah petang," kata jurulatih negara, Haris Abd Rahman.

"Selepas tamat perlawanan kira-kira jam 9 malam, kami pulang ke tempat penginapan dan mendapati tiada makanan untuk atlit dan mereka tertidur dalam keadaan kelaparan."

Jelasnya, keesokannya mereka sekali lagi bertemu Thailand dalam acara antara regu dan menentang Laos di sebelah petang.

Kini hanya satu lagi acara yang diharap mampu menjulang nama negara di Laos iaitu acara double lelaki yang akan bermula pagi esok.

Sementara itu, skuad wanita pula sudah boleh 'pulang awal' apabila tewas dua perlawanan antara regu bertemu Vietnam dan tuan rumah, Laos.


No comments:

Related Posts with Thumbnails

My Playlist